woensdag 25 juli 2012

Bezittingsdrang

Het begint al met de term “mijn vriendin"
wat een opgeven van de eigen vrijheid impliceert
in ruil voor seksuele slavernij of monogamie
het totaal bezitten van de partner, al klinkt dat pejoratief

Iedereen kent wel het sluipende gif van de jaloezie
het donkere, warme gevoel in je borst als je partner
geïnteresseerd is in een andere man, je voelt je klein,
gekwetst, overbodig en de razernij neemt je over

Zo stel ik me dat tenminste voor, als je je driften niet kan controleren
een 19-jarige levensgevaarlijk gewond door schoten in het hoofd
van haar 24-jarige vriend, die het nakend einde van de relatie
niet kon verkroppen, als ik haar niet heb, dan niemand, weet u wel

Het is mogelijk je te bedwingen, beschaving inderdaad
maar aangenaam is anders, de brok in je buik die slechts
langzaam slijt, je verliest je anker, je grip op de realiteit
toegeven aan je duistere verlangens is eenvoudiger,
al levert het enkel een ticket naar de gevangenis op

Toegegeven, niemand is graag alleen, ik zou een moord plegen
voor een leuke partner, het gevoel van intimiteit, vertrouwdheid
en seksuele voldoening, de positieve aspecten van de liefde,
maar kan ik nog om met het negatieve, vijandigheid, afstandelijkheid,
uit elkaar groeien, seksstaking, je neemt het erbij, het licht in haar ogen
fonkelt namelijk zo fel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten