zondag 22 juli 2012

Relativiteit

Ik zit achter mijn computer, en kijk
glimlachend naar buiten naar de absolute rust
2 katten besluipen elkaar stiekem en
rollen een film af voor ze terug gaan zonnen

Zondag is een dag van rust, voor de jachtige week
ik voel me even alleen op de wereld, de vredigheid
stijgt me naar de kop, de verademing is me te groot
ik zet de radio op voor nieuws en ruige beats

Nieuws uit Syrië: beschietingen en confrontaties
in Alleppo en Damascus, een beeld wordt geschetst
van een stadsguerrilla en lijf-aan-lijf-gevechten
folteringen en verminkingen naar believen

Ik prijs mijn geluk in mijn rustige straat,
de ver-van-mijn-bed-show zal ook wel doorgaan
zonder mijn emotionele betrokkenheid, als ik die
duivelse kat nu eens te pakken krijg, probeer ik hem
af te leren naast de computer te plassen, iedereen
heeft zijn prioriteiten, ik druk hem met zijn neus in de urine
en verban hem naar de kattenbak waar ik geduldig wacht

Ik vermoed een wereld buiten mijn perspectief,
maar ik neem er niet aan deel, tenzij met woorden en
verzen die ik de wereld in blaas, waar komen ze terecht
de digitale wereld als een speldenknop, in een klik beland ik
in een andere wereld, onbegrijpelijk en soms vijandig, sebiet
verbreek ik mijn link met de wereld en ga zonnen naast de poes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten