maandag 4 februari 2013

Droomnovelle

Ik sliep vandaag, lang en uitvoerig
in technicolor, met een droom als tijdverdrijf
ik droomde vreemde verhalen, suggestief
als enkel droombeelden kunnen zijn

Een echt verhaal, bloedmooi en gevaarlijk
verbazingwekkend en bloedstollend
ik droomde vandaag en liet me verrassen
een verteller in mij was opgestaan, als aanhanger van Jung

Nauwgezet noteerde ik mijn dromen
en besliste daar en nu een novelle te produceren
als ik het droomverhaal kon reproduceren
aan de hand van mijn neergepend A4’tje

Langzaam overschouw ik mijn A4’tje
het concept van een mooi verhaal
neergeschreven aan de hand van een droomverteller
welke nu al is opgegaan in de mist van mijn geheugen

Ach, kon ik maar Kafka evenaren
die reeds in 1915 zijn Verwandlung neerscheef
geniaal als hij, kan ik beslist niet zijn
of zijn we allemaal gelijk in onze dromen




Ben ik wel gemaakt voor langere verhalen
heb ik wel genoeg discipline om te verhalen
60 blz lang of iets dergelijks
tot mijn droomvisie werkelijkheid wordt
en ik kan gaan schrijven naar uitgeverijen
met een onverbiddelijke censor/redacteur
aan de foute kant van het scherm
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten