zondag 3 februari 2013

Spijt komt altijd te laat en achteraf

Gisteren heb ik de mooie ogen verkend
van een prachtige meid met Engelse tongval
geschrokken door haar schoonheid
verstomde mijn tongspier
tot het uitbrengen van enkel wartaal




Honderd keer deed ik het over
de dag achteraf
maar een slechte eerste indruk is onherstelbaar
tenzij de drank naar Engelse gewoonte
mij heeft gered en gewist in haar geheugen
hoewel ik mij bedenk
dat het ook niet aan ter raden is
zo makkelijk te wissen zijn uit het collectief geheugen

 
Volgende week ga ik opnieuw
en let ik op mijn consumptie
tot verdriet van de cafébaas
maar tot meerder glorie van mijn liefdesleven







Een extruustruus is aangewezen als compagnon
een blonde stoot met zachte lippen
en een meegaand karakter,
een echte vriendin


Hopelijk ben je daar, anonieme Engelse meid
met bleke teint en prachtig zwart haar,

reebokogen die in het ijle staren
tot je mooie lippen het cocktailglas liefkozen



Al stond je dan op wankele benen,
ik had graag misbruik van je genomen
maar tot nader order,
roep ik mij niet uit tot necrofiel,
al kan ik mij vergissen, en was je heel actief
in een liefdesbed dat geurt naar alcohol






Geen opmerkingen:

Een reactie posten