zaterdag 23 februari 2013

Werk

Finaal, eindelijk, het grote geluk
mijn koninkrijk voor een job
my empire of dirt
nu kan ik ook eens juichen
gelukkig niet dankzij pater Versteylen
maar dankzij een bussenbouwer uit Lier
die me eindelijk laat vertalen












De magere jaren zijn voorbij, de vette komen eraan
niet langer thuiszitten met gebrek aan middelen
mijn intellectuele capaciteiten ten volle benutten
en niet langer slechts 2 % als bij open school

 

 

Ik ben dolgelukkig, weet u wel
dat fantastische gevoel dat mij
normaal alleen maar overkomt
als ik gekust word door een mooie vrouw

 

Nu ben ik zacht beroerd op de wang
door een fabrikant van bussen
het is aan mij om er een tongzoen van te maken
en wat rondjes te draaien



























 

Tijd om mijn dromen bij te stellen van enkel rondkomen
op het einde van de maand, hoewel ik moet mijn
vrienden al trakteren, en hun drankverbruik kennende
wordt dat waarschijnlijk nog een dure aangelegenheid









 
 
Nu kan ik eens naar de film, op café, op restaurant
doodnormale activiteiten die ik had beoordeeld als excessen
niet langer meer, ik kan voluit gaan leven,
al blijft mijn eerste bekommernis natuurlijk
het perfect uitvoeren van een vertaling, waarvoor
ze mij uiteindelijk vroegen

 

Misschien moet ik mijn internetvriendinnetjes
eens uitvragen op een date, ik ben on a roll,
of french kiss ik mijn interim, dank u Jess
al moet ik mij misschien beperken tot een nieuw
appartement, want ik moet toegeven dat ik al
begon te kwijlen bij zoveel moois op Immo Web,
al bezorgden de prijzen mij een dag voorheen
haast een infarct, gelukkig staat het BBT altijd
klaar voor reanimatie na het geven van een degelijke uppercut
 


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten