zondag 24 februari 2013

Het eindeloze verhaal

Ik schrijf een eindeloos levensverhaal
zonder woorden in bloed en tranen
in voorspoed en tegenspoed
van dag tot dag, van jaar tot jaar

Lastig te zeggen wat de toekomst zal brengen
voorlopig is ze enkel gevuld met prachtige dromen
de brokstenen van het geluk liggen verspreid
over een marsveld van gebroken dromen

Stoutmoedig leven in het nu
met zicht op het verleden
herinneringen aan een verzadigd leven
als waarschuwing aan een stralende toekomst
gevuld met fouten uit het verleden
die in het nu worden gesponst
als waren ze de billetjes van een pasgeborene

De toekomst is helder en leeg
onthecht als een mediterende tijger
de weg ernaar toe loopt steil over bergen
een kaarsrecht pad dat meandert
als de leugens van het ACW

Wat zal ik zeggen als ik het ooit bereik
ach, het heden kan ik niet ontvluchten
door te leven in het verleden, slechts met
wat wijsheid bereik ik het punt te behoren
tot de toekomst, als ik mezelf overstijg
en mezelf kan wegcijferen voor de komende generatie

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten