dinsdag 19 februari 2013

Grote verwachtingen, grote dromen

Grote verwachtingen, grote dromen
maar evenvaak haalt de realiteit me in
kleine realisaties voor iemand met potentieel
frustratie moedwillig desondanks

Wanneer kan ik me gelukkig prijzen
als al mijn dromen zijn vervuld
groot, lief, overmoedig, onrealistisch
optimistisch, pessimistisch, pragmatisch
al is dat laatste misschien contradictorisch

Misschien moet ik mijn dromen laten varen
en slechts blij zijn met verwezenlijkingen
al lijkt dat blij te zijn met een dode mus
of met 1 zwaluw in de hand
terwijl er boven mij dozijnen rondfladderen

Ik werk aan mijn toekomstbeeld
somber als een vervloekte Jezuïet
geëxcommuniceerd
niet meer in de bovenste schuif bij dame Fortuna

Ach, lady Fortune, geef me liever lady Godiva
die de goegemeente schokte met teveel naakt
hoog verheven op een galopperend paard
of was het stapvoets, of in draf
bij mij is het de verstening, de peepshow
naakt expliciet, emoties exhibitionistisch



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten