maandag 4 februari 2013

Lisa H.




Engel van onschuld,
mensenkind in pocketversie
bewaker van kuise gesprekken
listig om je schattigheid uit te slepen
binnen afzienbare tijd wordt je nog een intrigante

Getooid met bruine manen die neervallen in een waterval,
waar een middelbare haardunne dichter enkel jaloers naar kijkt
voorzien van een franke teut
die af en toe van antwoord moet gediend
ad rem, als een klaterende kindermond

Lief, onverwacht, al niemand het ziet
bang, als je het niet meer verwacht
perfect in al haar mini-geledingen
uitgerust met een scherp verstand

Monitor van onze wijnvoorraad
censor van ongeoorloofd taalgebruik
morgenster aan een duister universum
je windt me om je kleine vinger

Je ongeremdheid werkt helend
voor een uitgebluste cynische ziel
dankzij jou en mijn kleine neefje,
behoud ik mijn perspectief
en geloof ik weer in de perfectie van de wereld

Dat je geluk nog verder mag stralen
zonder beperking en zonder trauma
dat je later niet moet vertellen aan je psycholoog
dat wij het waren, die je jeugd hebben verknald

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten