donderdag 14 februari 2013

Valentijn

Ik heb je nodig
eens te meer heb ik je naam
in mijn hart gekrast met onuitwisbare inkt

De zachte pijn die ons scheidde, doet lijden
gaat slechts minimaal voorbij
de tijd als scherprechter en scherpslijper

Ach, dat ik ook eens een armzalige middenstander
een profijtelijke Valentijn kon bieden
ook dit jaar gaat de kelk weer aan mij voorbij
maar zonder jou is het niet leven, maar overleven
zonder jou smaakt het leven bitter
al te vaak googel ik je naam
en bekijk op je profiel de tekenen van een compleet leven
ook zonder mij
beter liefde gekend te hebben dan nooit
lief te hebben
al vormt dit maar een schrale troost

Ik moet op zoek naar een ersatz
over rebound kan ik al lang niet meer spreken
ik moet op zoek naar een vrouwenhart om te verwarmen
anders ga ik ten onder aan verregaande sentimentaliteit
seniliteit zou jij het vast spottend noemen
het raaskallen van een oude ziel op valentijn
maar de liefde die ik voelde en ervoer
was een hoogtepunt in een verzadigd leven
de climax van een lange zoektocht naar genegenheid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten