zondag 17 februari 2013

Friends para siempre

Rondkijken aan een gezellige keukentafel
lachende gezichten, ontspanning troef
bij gebrek aan een leuke partner die me ’s nachts verwarmt
en verwent, stoken vrienden een vuurtje op dat zelfs
in deze koude wintermaanden niet uitdooft als een kaarsje






 

Geluk te vinden in een hardvochtige wereld
tegenslagen overwinnen
bijpraten à la carte
elkeen zijn probleem, ieder zijn oplossing






 

Zonder hen ben ik niets
zij zijn mijn klankbord, mijn toetssteen
mijn voetjes op de grond, mijn houvast
al zweven ze als vandaag na een roemer rode wijn






 
 

Door een vuur gaan voor hen
hen de ruimte laten zichzelf te zijn
zonder ruimte voor kwaadsprekerij
echte vrienden zijn zeldzaam,
kennissen zijn vlot te vinden en overbodig
vooral in de virtuele wereld van fb
maar een echte vriend is zijn gewicht in goud vlot waard







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten