zaterdag 9 februari 2013

Kinderwens

Ik heb er vroeger nooit zo bij stilgestaan
bij een oeroude droom van elke man
om zich voort te planten en voort te bestaan
buiten zijn eigen aardse bestaan








 

Spelen met Lisa H. of met Daan,
is absoluut een remedie tegen mijn melancholie
dan ben ik voor even eens niet egocentrisch
maar leef ik echt om te geven
 
 
Kleine dingen, als samen met hem
appelsienen en citroenen persen
voor een eigen citruscreatie
gieren van het lachen tijdens het voorbereiden
en hem dan vol trots iets heel eenvoudigs
zien presenteren aan de zus
 
 
Zal ik mijn eigen wens nog kunnen vervullen,
ik word al week in de knieƫn bij het bespreken
van het onderwerp, bekijk iedere vrouw als een kraamkliniek
of heb ik mijn tijd verdaan met onnozeliteiten
ik vraag het mij af, onbetrouwbaar gemoed
 
 
Al kleurt hij mijn stemming onweerstaanbaar bij
ik ben hoopvol, nu nog iemand vinden buiten
een warme zwart-witte kater die mijn nachten kan
kleuren met intimiteit en een schaterlach
en die mijn dromen kan delen, of ik word nog
retroseksueel en pik de dromen van mijn ex in







 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten