woensdag 4 april 2012

Sonnet 101

Ik verkoos om in de toekomst terug geestdriftig te gaan werken
thuiszitten heeft per slot van rekening een beperkte houdbaarheidsdatum
hoofdzakelijk om mijn bloedrode bankrekening financieel aan te sterken
geld is bovendien een onvoorwaardelijk universeel afrodisiacum
opleiding is dan ook vaak een noodzakelijk kwaad, het is te bemerken
dat je beter wat beslagen op het ijs kan komen op het chauffeursforum
rollenspelen waren dan ook gisteren mijn deel, als het ware knutselmerken
om met een bekwaamheidsattest op vakantie te gaan met een toeristenvisum
ik wrong mij dan ook in balletachtige bochten om huispsychologen
van dienst te zijn in onrealistische spelen van water en brood
enig aanwezig acteertalent is mij zeker niet overvloedig gegeven
het ontbrak mij gelukkig niet aan een zeker incasseringsvermogen
ik geraakte bijna na de evaluatie in acute bijna finale ademnood
toen de speelse arrogantie week voor het onzekerheidsherbeleven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten