zaterdag 21 april 2012

Sonnet 118


Ik ben een echte onvoorwaardelijke pure kattenmens
mijn paradijs telt 3 poezen, een gesteriliseerde kattin van 6 jaar,
grijs met wit, en 2 verschillende ogen na een gevecht, de tendens
van katachtige hatelijkheid kostte haar bijna een oog, zij is een pilaar
van lenige sierlijkheid en schoonheid, Chico, geknipt voor de fotolens
Mijn andere kat is een jonge kattin van amper 8 maanden, maar
ik zou haar al lang niet meer kunnen missen, zij is een droomwens
van zachtaardigheid, zwart als de nacht, maar de overwinnaar
van de huiselijke dominantie, een gesel voor Chico, maar voor
mij is Zohra mijn gezel als ik ’s morgens oneerbiedig ronddwaal


Recent is de huiselijkheid uitgebreid met een jonge kater,
amper een week oud, die luistert naar de naam Igor, smoor
kijk ik nu al enkele dagen naar zijn vorderingen, een illegaal
brouwsel van kattenlust, voorlopig enkel nog maar een blater

Geen opmerkingen:

Een reactie posten