zaterdag 7 april 2012

Sonnet 109

Ik hou van zangeressen, zelfs zoveel dat ik vroeger met een vree
ik hou van mooie zangstemmen die me de realiteit doen vergeten
ik verken hun wondere wereld op youtube achter mijn wereldse PC
mijn enige criterium is de emotie die ik merkbaar kan afmeten
bij het beluisteren van de vreemdste tracks en het drinken van muntthee
Selah Sue, Beth Ditto, Yo-Landi Visser, Adele, KT Tunstall, ik ben bezeten
Geike Arnaert, Tori Amos, Björk, Tracy Chapman, ik hou van hun vuurzee
Roisin Murphy, Amy Winehouse of Miss Kitten, met hen zou ik wel internetdaten
waarschijnlijk zijn ze in het echt echte diva’s, weggelopen uit Fame
of zijn het donkere zielen, die alleen in hun kunst echt leven
of niet weggelegd voor de realiteit, maar wat kan het mij bommen
ik luister thuis hoe ze zacht de woonkamer binnendringen, ik ben game
ze begeleiden sinds onafzienbare tijd een luchtig heksenleven
als zij zingen ontploffen in mijn hersenen fosforbommen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten