maandag 23 april 2012

Sonnet 121

22 april was het weer tijd voor de traditionele ladies run
samen met vrienden massaal afgezakt om Leni aan te moedigen
een massa loopsters in alle vormen en maten om het seksistisch af te doen
een sektarisch clubje van fysieke inspanning en doorzettingsvermogen, moedigen
onder de striemende hagel en fletse regenbuien, getroond wordt de kampioen
van wie het lichaam het best getraind is voor het bespoedigen
van de kilometerslange afstand om Galgeweel en linkeroever groen
bezwete gezichten en hijgende ademhaling om mij te ontmoedigen
gelukkig was er voor toeschouwers de Vip-tent
waar je na het nuttigen van een ampel biertje
samen met vrienden alles tot in den treure kon bespreken
daar vatte ik het euvele plan om radicaal consequent
te zijn en mijn plaats als commentator en supporterend kliertje
in te ruilen en volgend jaar ipv mijn bierbuik mijn loopschoenen aan te spreken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten