zaterdag 7 april 2012

Sonnet 107

Ik verwachtte een aantal zilverlingen te ontvangen
weliswaar voor niet te werken, maar dat is het systeem
na wat kafkaiaans getreuzel van de vele vakinstellingen
wachtte ik nog op groen licht door het ACV van mijn claim
recht hebbend op het loon van februari en maart, wat nu aangevangen
uiteindelijk verscheen er witte rook, 3 april was het rantsoeneringsprobleem
opgelost, althans dat dacht ik toch, maar er is nog geen tijd voor lofzangen
inmiddels vervloek ik het irritant trage bankenprobleem
ik kan spijtig nog niet op kroegentocht met maten
of naar een optreden in Amsterdam of zelfs maar Schellebelle
als u op 3 april wordt betaald, verschijnt het geld door een banktransfer
pas op 10 april op uw rekening door het paasreces van de banken
mijn uitkering zweeft inmiddels rond in het onbereikbare virtuele parallelle
universum, maar ik vermoed dat het iets sneller zou gaan voor een rijke megaster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten