dinsdag 18 juni 2013

Improvisatie

Dagelijkse beslommernissen
alledaagsheden
razernijen
onverdroten verdriet
buitensporig verleden
torsend op de atlas

gewelven van stilte
bezwerende stiltes
onbegrepen grappen
doodse ogen
starend naar herinneringen

kringelend, krangelend, krengelend
de rook die opstijgt -- uit neusgaten, opengescheurde monden en nietsvermoedende holtes
drijvend op woede, bekommerd enkel om de volgende taalfout
schrijvertje, dichtertje, meelijwekkende dwaas
enkel leef ik in verzen en alinea's

besluiteloos tokkelen mijn vingers weg
 op weg naar een einde dat niet bevredigt
acht, probeert u het anders zelf eens
ongetwijfeld brengt u het er beter van af

Poe, duistere engel uit het verleden
opiumjunk avant la lettre
nimmermeer, nimmermeer, zeg ik u
luister ik je gedachten af
bespeur ik je onvolkomenheden
helden uit het verleden, magistrale smeden van zwartgallige verzen
ik sta even ver van je af, dan ik ooit verwijderd was
in het voetspoor van het verleden
drink ik de bittere afdronk van de verslagen aftocht
tot ik weer de moed vat, verdrinkend in een vat vat vol tegenstrijdigheden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten