woensdag 5 juni 2013

De vrouw




Geen onderwerp zo vaak besproken als de vrouw,
geen onderwerp zo vaak bezongen in liefdesliedjes als de vrouw
geen onderwerp zo vaak over gedicht als de vrouw
geen onderwerp zo vaak besproken als de vrouw
niemand die de man zoveel pijn doet als de vrouw
niemand waarvan je zo houdt als de vrouw





De man is visueel, aantrekkingskracht loopt via de hersenen
naar het meest overschatte deel van de menselijke fysionomie
bloedbanen zwellen, en vernauwen of blijven eeuwigdurend jong
dankzij wat blauwe snoepjes, is Hefner niet voor de zoveelste keer
getrouwd dankzij het wonder van de chemie 



 Ik zie in elk wel wat mooi,
de prachtige lach en ongedwongenheid van mijn Caroline
de vurige zwarte haren en de beginnende zomersproetjes van Vanessa,
de schuchterheid en het perfecte strakke lichaam,
de humor en de wilde haren bevangen in flirterigheid,
misschien herken jij je wel in mijn beschrijving,
ik wil je niet bruskeren, 
daarvoor geniet je teveel mijn respect,
de perfecte kont gevangen in een strakke jeans,
de zomerbenen die een oneindige prachtge naaktheid doen vermoeden











 




 De wildheid, gevangen in een keurslijf van gekleurde inkt
het onbevangene van je ongedwongenheid
je opgetrokken wenkbrauw als ik je iets te nadrukkelijk nastaar
je fuck-me-botjes onder een te korte rok die je benen
vrij spel geven in mijn fantasie, zuchtend overloop ik je eindeloze
benen tot ik noodgedwongen op hou voor ik ongelukken doe

Rumor has it 




 
























 Heavy cross

Ik draag een zwaar kruis
zingt Beth Ditto, ik beaam
iets te nadrukkelijk volg je mijn doen en laten
alleen in mijn verbeelding bezing ik je nog, mijn meisje
ietwat jaloers draai je rond, als ik schoonheden tevoorschijn tover
Maar liefje, alles is nuttig in de economie, en seks verkoopt
"Ja, tzal wel, maar ik die van mij vanavond toch niet, na!"



I want you honey, only you!


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten