zondag 23 juni 2013

Songtekst

Mijn eerste songtekst is een feit,
al voel ik me daarom nog geen Lenneart Nijgh,

het is bovendien voor een nog op te richten groep,
bovendien ken ik de zangeres heel intiem,
ik verwacht dus daarom niet te veel
van inkomende royalties.

Nee, Flupke, u bent niet uitgenodigd,
eveneens niet uw jammerende onechte zus,
tlijkt me bovendien niet waar, heel dat verhaal,
aangezien zij blijkbaar wel is gezegend
met een mooi paar hersenen, wat me overbodig lijkt
als prins of prinses met een lepel suiker in de mond
oftewel een goedbetaalde donatie.  Zit u dan in
met uw nakende erfenis, onterf Laurent, die is naart schijnt toch
illegaal en afkomstig van Italiaans zaad, adelijk weliswaar,
ik had niets anders verwacht van u.

Maar terug naar mijn armzalige portemonnee,
een storting van SABAM lijkt me wel leuk,
al ist enkel maar voor het schrijven van
wat strofen en een refrein, die me amper
zingbaar lijken al doet ze me wel vaker
in verstomming slaan, staan, bedoelde ik liefje.

Trouwens, tis niet voort een of ander,
die songtekst doe ik voor een appel en een ei,
ik was al tevreden met je gelukzalige lach,
maar toch, ik had graag die 20€ teruggewild,
die je hebt geleend om uit te gaan:

Lina, mijn 20€, zoals beloofd op

mijn armzalige bankrekening.


Met dien verstande, ik heb gesproken, ugh,
en nog veel succes met het zingen, Mrs. Robinson.

Groetjes,
Bart 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten