dinsdag 4 juni 2013

Statistieken en hun relatieve waarheid

Ik wil graag mijn lezers bedanken
voor de statistisch hoogdag die ze mij gisteren bezorgd hebben,
dit ondanks de vernuftige reclamestrategieën die facebook leverde.
Met 109 waren jullie, een immens getal, voor een dichter even
moeilijk te bereiken als voor een rijkaard op een kameel
door het oog van de naald te kruipen als ik mag vervallen in
bijbelse analogieën.

Ik zou graag ieder van jullie bedanken met een mooi gedichtje,
of een rondedans, als u dit verkiest, zo mooi als gisteren zal het niet
worden, maar wie het kleine niet begeert, is de grootsheid niet weerd. Daarom
vergast ik op een inkeek in mijn feminatheek:

Mooier dan dit zal het vandaag niet worden,
tenzij u geniet van wat leuke muziek,
om af te sluiten hoop ik nog eens op wat creativiteit,
al besef ik maar al te zeer dat het prachtige gewroet
in een onthechte geest pas plaatsvinden kan als je in het reine bent
met je duistere begeertes en verlangens, daarom:
Adele
Beth Ditto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten