zondag 30 juni 2013

De blues

 
Nina Simone zingt de blues beter dan ooit tevoor
elke noot als een streling voor de oren en een kwelling voor het hart
melkwegen van verloren gedachten en ideeën
duizenden lichtjes aan het firmament
zielen op weg naar hun eindbestemming
zwervend zonder veilige haven

ik bevind me op een tweesprong
wat heb ik nog te verliezen
het gevaarlijke pad van het zelfmedelijden
de duivel speelt Russische roulette met mijn gevoelens

Come on, save my soul
I want some sugar in my bowl

Het aloude gemis
over de eeuwen heen , over de generaties

early to bed, early to rise
please honey, love me till the end of time

  You took my love, and now you're gone
since I fell for you

it is so bad, it is so sad
I'm in love with you

I have the blues every night
since I fell for you

Meid, wat heb je toch gedaan
zo koud, zo harteloos
ons verleden hangt tussen ons in,
daarom kan het nooit lukken

Meid, die kus tussen ons was zonder verleden
die was voor de eeuwigheid

She left you now,
to weather this storm





Geen opmerkingen:

Een reactie posten