maandag 24 juni 2013

Televisierecensent

Ik wou me even voordoen als recensent,
om kritiek te spuien op één,
voor mijn hersens helemaal ten onder
gaan door de zoveelste zomerlijke
heruitzending van FC de Kampioenen
of Witse, de goedkope knock-off
van Inspector Frost.  Ik begrijp wel,
het is zomer, u bent vertrokken voor
een weldoende siësta of winterslaap,
en ik ben misschien niet uw doelpubliek,
ik ben echter geen meerwaardezoeker
of een voorstander van feelgood-TV,
zoals gepromoot door Hotel Hungaria
met miskleunen als café romantiek,
of dagelijkse kost. Ik ben nu nog redelijk
lief, maar uw programmatie doet mij haast kotsen,
nu ook La Gruyaert u de rug hebt toegekeerd, en je
voor de betere serie wsl op 4 moet zijn, met
een nieuwe serie van Bart de Pauw, lijkt het me beter
dat onze wegen scheiden, voor ik u met nog meer vitriool besprenkel,
waardoor ik even en klagerig lijk als de nostalgische mens
die melancholisch mijmert over herinneringen.  Het lijkt me
dat u al genoeg poen schept met zulke protserijen
als Vanthilt of Vlaanderen Muziekland met spring-in't-veld
Geena Lisa, vervelend als een ongetalenteerde zeekoe, al ben ik
nog meer gefascineerd door het paringsleven van de walrus
dan nog een uitzending te doorstaan met kwelende Vlaamse zangers,
het lijkt me toch onbegrijpelijk dat de rockscene tegenwoordig zo overbevolkt is terwijl u wekelijks
moet teruggrijpen naar dergelijke non-talenten.  Al zegt u wsl hetzelfde van mij,
aangezien ik slechts publiceer op een blog, touché.  Al blijft het voor mij een plezier
me voor te stellen hoe u anaal gepenetreerd wordt door een hangbuikzwijn,
mij ziet u niet meer terug, hoewel ik mij kan voorstellen dat dat voor beide partijen een verademing is.

De recensent

Om me nog even het schuim op de lippen te brengen, het vriendje van Appermont
ter uwer plezier:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten