dinsdag 18 juni 2013

Icarus

Te dicht bij de zon gevlogen, mijn wassen vleugels verschroeid
en teruggestort in een Griekse trog annex zee-engte.
Oftewel, genoten van de liefde op een feestje,
maar te weinig gemeen om een relatie te beginnen,
leuk als party-vriend maar blijkbaar geen relatiemateriaal.







Of zoals een vriendin het kernachtiger uitdrukte:
gesnorkeld over prachtige koralen, genoten van de diepzeepracht,
maar in het echte leven, de realiteit weet u wel, in een kwal gestapt.
Veel vissen in de zee, filosofeerde ze verder,
binnenkort weer afspraak in ons stamcafé
om verder te genieten van vrouwelijk schoon.





Teleurgesteld, ontgoocheld, teveel genoten van een prachtige droom
om weer plotsklaps te ontwaken door een kletsnatte stortbui.
Gelukkig zitten mijn beste vriendinnen ook in hetzelfde schuitje,
om door te gaan op het scheepvaartjargon,
maar voor ik weer een vette zalm of forel aan de haak wil slaan
moet er nog veel vis naar de zee vloeien,  vrees ik.







Tenzij u zich ophoudt in café boogaloo,
gezegend bent met een prachtig karakter,
oogverblindende benen en nog meer van dat fraais,
al durf ik nu alleen maar te dromen,
omdat ik tijdelijk lijd aan koudwatervrees.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten