zondag 23 juni 2013

Droomwereld

Uitgesponnen beeldverhaal, ragfijne draden van verbeelding
verblijvend in mijn land van keuze, in mijn toevluchsoord
handelend als was er geen morgen
zonder geestelijke tegenspraak
zonder innerlijke dialoog
alleenheerser en tiran van mijn fantasie
dictator van wilskracht

In mijn geest drijf ik op instinct, jaloezie en gewetenloosheid
zonder lastige geestelijke moderator en angst voor morele repercussies
het dichtste wat ik ooit Nietzsches ideaal kan benaderen
geestelijk compleet, zonder vragenstelling
instinctief overheersend, intellectueel het summum, fysiek op mijn top
daarvoor is het waarschijnlijk ook een droom
in deze wereld is zo'n gedrag enkel weggelegd voor managers van topbedrijven
of voetballende helden, muzikale topperformers of Hollywoodiaanse supersterren
aanbeden te zijn zonder correctie of bedenking

ik word slechts langzaam wakker met tegenzin
met mijn twijfels en wankel zelfbeeld
verloren, het perfecte zelfvertrouwen
wat geniaal leek, nu zo ver verwijderd
enkel te bereiken in vlagen van waanzin
of als ik fantastisch stijg op de sociale ladder

Vrij te zijn van beslommeringen, onbezorgd
wispelturig en dwaas, vrijgevochten en voorkomend
besluitvaardig buitensporig, roekeloos,
onoverwinnelijk!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten