zondag 24 augustus 2014

Boeken die mijn wereldbeeld veranderden



”Do not trust the Horse, Trojans. / Whatever it is, I fear the Greeks even bearing gifts."


Kan een boek de wereld veranderen?
Waarschijnlijk niet !
Kan een boek een wereldbeeld veranderen?
Absoluut wel !!

Ik breek een lans voor het lezen van wereldauteurs,
die me schokten met hun intelligentie en eloquentie,
zo ver zal ik het ongetwijfeld niet schoppen,
maar ik blijf een fervente fan....

Mocht u wat tijd hebben,
begin er toch maar aan...
ik weet hoe ik mijn zondag ga doorbrengen
met herlezen en genieten,
voorwaar er zijn erger dingen in het leven


“Knowledge is learning something new every day. Wisdom is letting go of something every day.”
Zen proverb
“He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask remains a fool forever.” 
Chinese saying


 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten