zondag 17 augustus 2014

Geluk, fortuin

Geluk, fortuin
we hebben het allemaal wel van doen,
de FB-vriendin die haar liefde verkondigt op FB,
de manager die duizend mensen zal moeten ontslaan om zijn peperdure ferrari te kunnen betalen,
de vriendin, wier eicellen worden geoogst,
de werkloze pseudo-dichter die hoopt op een fantastische job,
de duizenden slachtoffers van oorlogsgeweld,
maar hen ken ik niet bij naam,
ik smeek wat geluk af,
voor mezelf en de mensen wie ik een warm hart toedraag,
ik kan niet anders doen dan wat nepgeld te verbranden
om het geluk de arm om te wringen,
hoog tijd dat je nog eens deze kant opkijkt,
en nu eens niet voor een dramatische jobstijding.

Geluk, we hebben het allemaal van doen,
de CEO niet in het minst,
kan hij binnenkort nog slapen als hij de fabriek sluit,
vast wel, als het zijn bankrekening spijst.

"Houd je vrienden dichtbij, maar je vijanden nog dichterbij"
"Zoals men ijzer scherpt met ijzer, zo scherpt een mens zijn medemens"

Eindigen doe ik met twee spreuken, een uit The Godfather II en een uit de bijbel,
voor wie het aanbelangt, 
kies er voor u de meest toepasselijke uit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten