donderdag 14 augustus 2014

Puntdicht 56: a child's imagination



Wij spreken van het gezegende jaar 1999,
ik was 25 en behaalde mijn rijbewijs,
een toen representatiever foto van een mooie jonge god,
blikt me nu toe vanop mijn rijbewijs, verfomfaaid en vuilroze,
staat deze foto nog voor wie ik nu ben,
of word ik binnenkort opgepakt voor fraude en valsheid in geschrifte,
op mijn vuilroze document staat bovendien een handtekening,
niet een prachtig inventief, intuïtief en creatief meesterwerkje,
maar een relikwie uit 1989 toen ik mijn eerste handtekening zette,
onveranderlijk, geïnstitutionaliseerd....
Bureaucratie, zoals Kafka al wist,
geen plek voor vernieuwing en humor,
maar binnenkort ga ik in protest,
produceer ik een andere tekening
zoals u hieronder kan zien:


Ik was even aan het twijfelen aan een ander onderwerp,
dan een compleet eerlijke tekening van mezelf,
maar met mijn beperkte artistieke talent
kan ik onderstaande kindertekeningen wellicht niet reproduceren,
en het zou me waarschijnlijk te ver leiden als de loketbediende, de postbode
of de man van DHL nog eens om een handtekening vraagt:




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten