maandag 11 augustus 2014

The doors of perception



"If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite."

Blake



Als de deuren de opening zijn,
de weg, de zoektocht,
dan is het proces, het zoeken
het uiteindelijke doel,
het bereiken van het eindpunt slechts het begin van een nieuw doel,
een volgende stap in de ontwikkeling.

Want ik zal altijd zoekende blijven,
al dan niet ongewild naar schoonheid en vertier,
naar roes en opoffering.

Ik kan je nooit vinden, ik wil je nooit vinden,
want je te vinden zou het einde betekenen van mijn pad,
daarom, hou je ver van mij,
vermijd mijn donkere gedachten,
mijn verdorven geest,
slechts in het obscure wordt de schoonheid geboren,
al wordt die vast niet door iedereen aanvaard.

Sant in eigen land,
het is niet velen gegeven,
tenzij je wat kan fietsen
en Tom Boonen draagt als naam.

De moeizame weg naar ervaring,
ik groei met elke stap,
al rijzen de haren me ten berge,
als ik je struikelpad overschouw
wat me leidt naar een eindeloze afdaling.

Want de top bereiken voor mij,
is slechts een prelude voor de duizelingwekkende val,
Lucifer die valt uit de gratie Gods,
als in het bloedmooie begin van de Duivelsverzen.

Ik bereid me voor op de val,
want dat zou betekenen dat mijn gouden parachute werkt.


















































































































































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten