woensdag 27 augustus 2014

Puntdicht 74: een idee is geboren

 

Een droom, een idee,
het licht ging aan,
ik zag het licht,
Eureka riep Archimedes en hij slipte languit in zijn bed
zonder antislipregeling

Graag had ik u meer verteld
maar het idee is nog embryonaal
vereist nog enige studie
en vooral veel enthousiasme
en het creatief genie van velen.

Maar eerst nog even bedaren,
voor het volgen van een workshop en wat cursussen zelfstudie
voor ik mijn baby kan dopen en haar sturen naar kleuterschool
er moet nog wat water naar de zee
voor mijn idee vormkrijgt

Misschien toch maar eens informeren
bij de sexy baard
naar de moeilijkheidsgraad van mijn project

Maar ik kan u al zeggen,
ik ben enthousiast, ik ben gedreven, egoïstisch, manisch en maniakaal
meer eigenschappen zijn er waarschijnlijk niet van doen
om te slagen als poëtische ondernemer.

Nu nog een levensvatbaar idee,
opgevoed volgens de allerconservatiefste of progressieve normen
tot ik de vleugels kan uitslaan
en kan toosten op succes. 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten