zaterdag 9 augustus 2014

De ideale wereld























In de ideale wereld,
al draait die soms door,
zit ik gevangen in mijn eigen scheppingsverhaal,
mijn eigen universum, mijn ongebreidelde creativiteit,
is mijn wereld eindeloos en absoluut,
arbitrair en onwillekeurig,
ben ik alleenheerser voor het leven, eindeloze tiran,
dictator, the supreme leader,
ben ik niet onderhevig aan wetten en moraliteit,
heeft de zwaartekracht geen vat op mij, evenmin als de centripetale....

Maar spijtig genoeg ben ik maar een onooglijk atoom dat constant botst op andere atomen,
gevangen op een kleine komeet die draait om een satelliet
die draait om de 10de planeet van de kleine rode dwerg
in de oneindige melkweg.

Maar af en toe ben ik chauvinistisch middeleeuws,
ongestraft megalomaan
en geloof ik dat ik het centrum ben van het universum,
dat alles draait om mij,
laat me dan even in mijn waan,
want de wereld is aan durvers en aan dromers



Geen opmerkingen:

Een reactie posten