vrijdag 5 juli 2013

Beïnvloeding

Doortrokken van prachtige woorden
overblijfsel van een gestoorde ziel
besluiteloos verrassend
innoverend, creatief, wonderlijk

ik slurp je woorden op als was het de heerlijkste champagne
kortverhalen gemaakt voor een ongeduldige, ongedurige geest
climax, na climax, mult-orgastisch

Ik ben er allengs meer en meer van overtuigd
dat niet jij de ganzenveer vasthield
maar een wonderlijk schepsel,
die alleen uitblonk in zijn fantasie

Het leven mag dan routineus zijn
niets belet je na je uren weg te dromen
van vreemde gedrochten en wezens
tot de inspiratie het overneemt

Uit de mist van de schepping weer een parel geboren,
ik beken, ik ben jaloers
bij mij is het ook niet wrochten
mijn luiheid verbiedt me dat
woord na woord wordt onherroepelijk geboren
in een melange van sfeerschepperij en hubris

Wat houd ik mezelf voor?
Geboren om te schrijven zeker niet
maar als hobbyist bespeel ik meermaals
mijn vermogen mooie woorden
aaneen te breien tot een mooi gedicht


Geen opmerkingen:

Een reactie posten