donderdag 25 juli 2013

Wekker



Ik heb geen wekker nodig,
ik heb mijn grijze kat,
spinnend springt ze 's ochtends altijd
op mijn borst, gevolgd door
een zachte serie kopstootjes
tot ik goed en wel besef
dat het licht al door de ramen schijnt
en ik waarschijnlijk wat water
vandoen heb om me te fatsoeneren

Vandaag was het ook weer zo
mijn ingebouwde wekker stond pal
om me dan met zachte dwang te begeleiden
naar een zekere etenskom
waar ze ostentatief de neus voor ophaalt,
schandelijk zo'n lege kom

Vandaag schoot mijn grijze wekker haar doel toch voornij
immers al ontwaakt om drie uur
blijkbaar had de zwarte duivel, alias Zohra,
de vijandelijke etenskom geannexeerd
want mijn grijze generaal zat al ontieglijk vroeg
om eten verloren

Een stevige vloek, zo vroeg is heksenuur,
mijn keel gespoeld met de fles fruitsap tot ik
te laat besef dat geen fruitsap was blijven staan, maar bittere jus,
gemaakt van pompelmoes...

Ik ben wakker tot scha en schand,
om drie uur alreeds,
enkel de grijze generaal en de zwarte duivel
lijken dit normaal te vinden
of het moest zijn dat ik reeds om 5 uur
terecht kan bij Van Hool voor wat overuren,
dan hebben een overijverige grijze kat en jus de pamplemousse
toch hun nut bewezen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten