dinsdag 16 juli 2013

Coda-moment



De climax van het onverwachte
de surplus van de onverwachte wending
de clou, de pointe

De kunst ervan beheers ik maar matig
mijn schrijfsels te weinig doorwrocht
al geloof ik nooit dat constant bijschaven
leidt tot een beter resultaat dan de genie van het creatieve

Het ene woord moet voortvloeien uit een ander
vrije associatie met beelden en kleuren,
woorden en lettergrepen

Misschien lukt het beter met een pintje of een glaasje wijn
na genoeg van deze godendrank word ik toch grappig
althans in mijn benevelde oren



Het flirten heeft me aangescherpt
geen beter spraakwater dan de romantiek
u moet het ook eens proberen,
verliefd te zijn op een meisjeslach

Ach, wat er ook van zij,
de pointe is nog niet in zicht
dan besluit ik beter als mijn oud-oom,
mijn vroegere verhalenverteller
die zijn verhaal altijd besloot met,
"en toen kwam een varkentje met een lange snuit,
ent vertelselke is uit"




Geen opmerkingen:

Een reactie posten