maandag 15 juli 2013

Het eeuwigdurende dieet

Ik ben bezig aan een eeuwigdurend dieet
een jarenlang eenzaam gevecht tegen de kilo's
in feite, eigenlijk maar 2 jaar
maar het lijkt een eeuwigheid

Op mijn vetste, woog ik liefst 116
foto's bestonden maar zijn vakkundig gewist
denk aan een varkentje of een olifantje
met een rozig teintje en dubbele onderkin,
een opgeblazen gezicht en nog van dat liefs

Ondertussen ben ik al 27 kg kwijt
door een crashdieet van rijstkoeken en ananas,
geen frisdrank meer en ook niet mijn
geliefkoosde chocolade snacks

Het was echter een processie van Echternach,
ik mankeer het totaal aan discipline,
3 dagen van quasi vasten werden afgewisseld
met een raid op de koekenkast of de nachtwinkel
verdoken en stiekem sloop ik heen
om me te goed te doen aan verboden lekkernijen

2 kg eraf, 1 er terug bij,
zo gaat het al twee jaar

Nu gaat het toch anders, heb ik mij voorgenomen
de laatste 10 kg gaan er maar niet af,
terwijl ik voordien kilo's bij de vleet verloor

Ik ga ten langen leste ook sporten,
ik ga lopen met een vriendin,
met een zwangere vriendin weliswaar
strategisch gezien kan ik alleen maar winnen
terwijl ik afval, moet zij sowieso kilo's winnen
misschien kan ik haar toch wat volgen
al is het in het begin waarschijnlijk voor slechts 100 meter lang


Geen opmerkingen:

Een reactie posten