woensdag 10 juli 2013

Zomerbenen

De zomer is het seizoen bij uitstek voor mannen,
liefhebbers van de betere benenpartij,
lange, prachtige benen in korte shortjes
opwaaiende zomerjurken
lichaamsdelen die door de winter verbannen werden
komen weer tevoorschijn

Net nog voorbij een fietsster gereden
met enkel aandacht voor eindeloze benen
tot ik haar in profiel zag
waarvoor ik eerst amper aandacht had
een ex-vriendin die me wat ironisch bekeek
wat verwaand door de uitdrukkelijke aandacht

Gelukkig is het op het werk geen modeshow
zijn de meisjes daar deftig van aard
om me toe te laten toch nog wat werk gedaan te krijgen
tenzij ik geconfronteerd word met die ene knappe collega
waarbij ik altijd verander in een stamelende dwaas
een mollige reus op vrijers voeten
a self-fulfilling prophecy
een accident waiting to happen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten