maandag 29 juli 2013

Macedonia


De kogel is dan toch door de kerk,
na 5 maanden van lanterfanten, en met mijn voeten slepen
dan toch de knoop doorgehakt
ik begin aan het leren van een nieuwe taal
Macedonisch, niet waar....
Zijt maar zeker...

Met mijn beperkte kennis van het Russische азбука
kan ik wel aan de slag, het Macedonisch verschilt hiervan niet al te zeer
daarna wordt het ongetwijfeld zweten
maar is het dan een voorrecht
om te beseffen dat ik voor een keertje eens niet leer um sonst
maar om een toekomst veilig te stellen

Immers, zovelen zijn er niet die de combinatie Nederlands-
Macedonisch beheersen, buiten haast talenknobbelachtige genieën

Morgen begin ik er aan, wees maar zeker,
Macedonisch tot der dood

Al valt te vrezen, dat als woensdag goed afloopt
al valt dat nog absoluut te bezien
dat ik ook de taal der liefde wil beheersen...
al loop ik nu al veel te ver vooruit
zij heeft nog geen blik op mij geworpen
maar ook het Deens draagt mijn voorkeur weg
of althans in de vorm van een prachtige Deense brunette




Geen opmerkingen:

Een reactie posten