woensdag 24 juli 2013

Royal baby, let's rule the world together!!



Kraaiend oproer
wereld in beweging
lezers uit de 4 windstreken
strijken haast toevallig neer

Een parmantige dichter
snoeft naar ijdele verlangens
gelezen te worden een drijfveer
vereeuwiging, herinnering aan zijn intellect

Status, zingeving
mooie woorden strijden om hun plaats
geen sant in eigen land
tenzij in het hart van vrienden

Ik schrijf om te zijn,
ik denk om te bestaan
ik eis mijn plaats op in de wereld
vlug plaats geruimd,
ik ben betrekkelijk relatief,
een literair lichtgewicht

Bezoedeld door verlangens
groot in mijn geest
geestelijk zoëven te evenaren
door slechts een enkeling
een drenkeling, een vluchteling
een parasiet, een luis

Ergerlijker dan een broedende mijts
praalzucht ondoorgrondelijk
ik voel me onbemind, miskend
in mijn erkentelijkheid, mijn streven
iets achter te laten dat het triviale overstijgt

Ik beken, ben schatplichtig
aan de schrijvers uit mijn jeugd,
mijn literaire en poëtische helden,
verbannen mijn poëzie
naar de achterkamer van mijn bestaan,
het achterhuis aan de voormalige gracht,
nu rood geplaveid met enkel maar voornemens.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten