woensdag 3 juli 2013

Poetin

Kameraad Poetin,

Владимир Владимирович,

ik heb met belangstelling uw reacties op de zaak Snowden gevolgd.
Uw amusement in de zaak is me niet ontgaan,
een zeker leedvermaak, meende ik te ontwaren
het lijkt me niet dat u echt bent begaan in de zaak Snowden
voor u is hij slechts een pion in een uiterst vermakelijk spelletje schaak
met een Amerikaanse president, die steeds wanhopiger lijkt
om aan te tonen dat niemand in Amerika nog uit de biecht mag klappen.

Terwijl Amerika steeds meer de spierballen rolt
bent u de verdediger van de onderdrukte
u kiest uw vrienden wel wat vreemd,
een belastingontduiker, Dépardieu,
een Amerikaanse spion/klokkenluider/verrader, Snowden,
afhankelijk van uw perspectief

U bent ten langen leste ook nog steeds de verdediger van Assad
vergeef me dat ik u niet vraag voor een самовар чай (= een potje thee)
daarvoor lijkt u mij iets te koud en te intelligent
gelukkig bestaat de КГБ al lang niet meer
anders had ik nog schrik het morgen te kunnen gaan uitleggen
  in een of andere дача op de Крым,
want u spioneert natuurlijk niet op het 
internet zoals de verderfelijke Amerikanen,
wat er ook van zij, ik groet u beleefd,

доброй вечерем u пака,

товарищ президент

  




1 opmerking: