dinsdag 23 juli 2013

De hitte

Een warmte, onvervaard, ongewoon in onze contreien
slaat neer als een loden mantel op ons doen en laten
niet dat ik er veel last van heb in onze ge-airconditionde kantoren
een aangenaam klimaat van 22 graden zorgt daar voor verkoeling
maar buitengaan is een beproeving, alsof een warme lucht je vervoert

Een autorit van 38° is geen pretje,
zeker bij een wankelmoedige AC-installatie
het stuur haast te warm om aan te raken
de naweeën van een warme dag

Maar hoezeer geniet ik van de vrouwelijke kledingkeuze
voor hen trotseer ik gerust nog een temperatuursstijging
de schoonheden met prachtige lange benen
immers binnen amper 16 weken
zitten we weer te vernikkelen met fleece en anorak
laat dit weertje dan nog maar even duren

Ik besluit en neem een lange dronk
hoera voor de zomer en haar verlokkingen
mijn humeur wordt er enkel beter van


Geen opmerkingen:

Een reactie posten