zondag 14 juli 2013

De enigmatische vrouw



Niets zo mooi als een mooie vrouw,
tenzij misschien de koele, onberekenbare, sluwe
ogen van een kat, maar dat is een ander liefdesverhaal

Een vrouw, koel als een zeezilte werterbries,
wispelturig, onstandvastig, irrationeel,
met een verbazende emotionele weerbaarheid
taai als een verweerde brug
veerkrachtig als een wilde poema

Niets zo prachtig als de gewijde stilte in een kamer
tussen twee mensen, aangetrokken onverklaarbaar
de feromonen die een vrouw veranderen in een lustobject
misschien om van te dromen, om van te houden wellicht

Empathisch, hondstrouw tenzij je valt op promiscuïteit
wulps als een knappende jarretel



Zachte bruine haren in een rood elastiekje
onbestemd exotisch accent
zwarte ogen als een brandende sintel

Mijn droomvrouw is al bekend
ik droom graag weg van haar onbereikbaarheid

Al verander ik wel eens van smaak
niets kan me afbrengen van mijn aarding
u mag het altijd eens proberen
met een indecent proposal van een miljoen € of wat roebels
misschien laat ik dan mijn principes in de steek
van wat betaalde liefde is toch nooit iemand doodgegaan



Geen opmerkingen:

Een reactie posten