donderdag 8 augustus 2013

Il principe

Frivool gelanterfant
elegant koffieslurpen
gecombineerd met een sigaar
ik sta op, met lichte tegenzin


Haren gekamd, oksels gedesinfecteerd
een frisse douche mijn deel
klaar voor de nieuwe werkdag
klaar voor wat gepruts in de marge
lay-outen mijn deel

binnenkort geniet ik van vakantie
toch minstens een week
nog een week en 2 dagen
sta ik aan de verkeerde kant van de klok

Afspraken zijn al gemaakt
het olijke feestvieren neemt zijn aanvang
ik proef nu al de mojito en de margarita
maar stel het nu met koffie met melk

Eerst toch maar afwerken waarvoor ik aangenomen ben
hard werken zeker, vertaalopdrachtjes afvinken
kiezen tussen woorden en uitdrukkingen

Daarna staat enkel GTA op het programma
of wat playstation-voetbal
daar wordt een Belgische ploeg
tenminste nog kampioen,
weliswaar niet met academisch voetbal
maar zei de schrijver van il principe niet al
eeuwen geleden,
"dat het doel de middelen heiligt"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten