zondag 11 augustus 2013

Vrienden

De sleutel tot geluk ligt vaak voor het grijpen
in goed gezelschap, een goede zaterdag
met leuke vrienden, ontspannen
de broodnodige ongein na een werkweek

Hun schoonheid blinkt
hun edelmoedigheid onovertroffen
belangeloos
onoverwinnelijk

Machtig, grappig
met hen aan mijn zij
ben ik klaar voor nog vele veldslagen
zij zijn het neusje van de spreekwoordelike zalm
de kaviaar
het zout op mijn pattaten

Karbonkel, karbonkel, ik overdrijf, ik maak hen blozen, de waarheid heeft ook zijn recht, ik zou hen niet kunnen missen, zij zijn mijn klankbord, de smalle link met de maatschappij, mijn verankering, de zuurdesem in mijn brood, mijn brulaap, mijn Vlaamse pietluttigheid, mijn streven naar perfectie, mijn samenhang
zij kennen mij door en door en begrijpen mijn gebreken
voor hen ga ik letterlijk door een vuur 
faut le faire, woordspel met een drama
een dramatisch woordspel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten