vrijdag 23 augustus 2013

Suikerbonen en groupies

Nu mijn carrière bij Van Hool stuit op tijdelijke
betalingsmoeilijkheden bij gebrek aan
bemanning van de personeelsdienst,
tijdens de jaarlijkse sluiting
moet ik uitkijken naar andere bronnen
van inkomsten.

Daarom wil ik graag Valentina en Eva
hartelijk danken voor de betaling
in suikerbonen voor een gebeurtelijk gedicht
over een pasgeboren spruit.

Deze heuglijke gebeurtenis
is de eerste uitbetaling
in een anders succesrijk verlopen carrière als dichter,
ik dring er dan ook met enige aandrang op aan
dat mogelijke groupies zich niet moeten onthouden,
een betaling in natura in ruil voor mature
hersenspinsels sla ik zeker niet af.

Als u een heuglijke gebeurtenis te vieren hebt,
ik maak het nog feestelijker met een gedicht,
zoals u hierboven kan lezen,
ik ben redelijk goedkoop
als schrijver om den brode.

De kwaliteit is helaas wat wispelturig,
mijn hersenbanen lopen nog niet gecentreerd
om eventuele hersenflitsen op te
vangen en ze te gieten in een passende vorm.

De kwantiteit daarentegen, is ruimschoots voorzien,
ik kan het niet laten om zieleroerselen neer te schrijven,
als zelftherapie, als teken van mijn intellectuele hubris,
als overlevingsstrategie.

Ik vertrouw erop dat mijn stukken pragmatischer zus,
na mijn schielijk overlijden,
al mijn werk zal bundelen in een prachtig overzichtswerk,
maar zo ver zij nog niet overtuigd was of op de hoogte van deze grootse taak,
ik zend haar per kerende een mail .





































Ik zit nog altijd in hoger sferen,
waarschijnlijk door de sugar-rush van
de suikerbonen of mijn samenzijn
met mogelijke groupies, daarom speciaal voor u,
een prachtig lied van een van de beste groepen aller tijden:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten