dinsdag 13 augustus 2013

Intelligentie

Je verbaast me, verrast me
ontroert me
bespeelt me
je brengt me aan het lachen

je bent geniaal
een eenvoudige kikker onder een paraplu van groen
een voortrekker onder je soortgenoten
een lichtend voorbeeld
het bewijs van dierlijke intelligentie

verlangen naar een eenvoudiger leven
een ander bestaan
gedreven door instinct en voortplantingsdrang
dierlijk, bestiaal, instinct as summum
van het bestaan

Ratio is overrated,
menselijke beschaving een flinterdun gegeven
aangeleerd, geconditioneerd door de retorische leer
Ik zou niet kunnen overleven
in mijn verheerlijkte utopie
al bestrijd ik je hartsgrondig
intellect als  drogreden,
paradoxaal
De strijd om te leven, te overleven,
te genieten, te bewijzen,
te bestaan
ik leef enkel in gedachten
ik streef naar middelmatigheid
mediocratie, belangenloos,
gematigdheid overdreven
wijsheid gering

Ik temper mijn behoeftes,
negeer mijn verlangens,
ik, onderdrukker van het libido 
tenzij in mijn schrijven
en mijn prachtige beelden





Geen opmerkingen:

Een reactie posten