woensdag 7 augustus 2013

De trein der traagheid



Betreurenswaardige man

Vermetel dier van plezier

Scharnier tot een gouden toekomst

Verstand als oog van de naald

Drrooggeneukt op een trage tango

In de schoot van de fantasie

Onverkende horizonten

Aan de einder van

mijn onvermogen

bestijg ik hoge bergen

als een onvervaarde klimmer

opgesloten in zijn universum

knertsend geïmplementeer, uitvoering van de executieve voltrekking

van het vonnis

traag laat ik me voortdrijven

op de stromende cellen,

organisme na organisme,

molecule na molecule,

elektron, neutron en atoom,

bewonderenswaardige nietigheid van de gematigdheid,

gemodereerd

hersenspinsel,

onderkruiper, mestkever,

primaat

duiker, onderduiker,

overlevende,

groot is de verrassing,

de calvarietocht

van de levensloop,

de ondoordringbaarheid van de geestelijke jungle,

het scherpe aanvoelen en schouderophalen,

de maestro van de analfabeten,

de verlopen kroegenloper,

de gepokt en gemazelde avonturier 

de ondergang voorspeld,

de terugkeer triomfantelijk,

de leugens potsierlijk,

de neergang onvermijdelijk ,

de ambitie roodgloeiend, 

leeft van een brandend ongeduld.


Onafgebroken quotiënt
Verbrande bruggen
De brug der zuchten omvergeblazen door een luide geeuw

 

beperkte vatbaarheid

ik vang muizenissen

 en collecteer hagelslangen in mijn baard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten