vrijdag 9 augustus 2013

Flirten


Het mooiste in de wereld is ongetwijfeld
de vriendschap tussen een man en een vrouw
het zachte getouwtrek aan elkaars belangstelling
zachte woorden afgewisseld met wat humor
complimentjes, niet overdadig
strelen van de ziel en de eigenwaarde

Niet zo invasief als een relatie
een aftasten van de ander
ik beadem je karakter en je verstand
ik bewonder je ad-rem
ik verzacht mijn teleurstelling
ik steek een dikke teen uit
en bevoel het water,
idd, heel aangenaam om te zwemmen

In gedachten streel ik je zachte haren
mijn geest en mijn overmoedigheid
mijn onoverwinnelijkheid
mijn zelfvertrouwen en arrogantie
mijn zelfbeeld
mijn zijn


Ik betwijfel de realiteitszin, maar ik kan niet zonder, zonder het zachte gepamper, zonder mogelijkheden, zonder ziel, verloren in de oorsprong der dingen, in de zache onafwendbaarheid, de molensteen van het verlangen, de bezoedeling van de geest, de vertroebeling van mijn denken, mijn obsessiviteit,  mijn zachte ondergang, mijn benadering van de realiteit, mijn traagheid, mijn denkbeelden, haar eigenheid


HAAR LIEFDE

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten