donderdag 18 oktober 2012

De crisis

Ver-van-mijn-bed-show voor al wie werkt
terminus wanhoop voor elke werkzoekende
massale belangstelling, ontelbare sollicitanten
meer relevante ervaring, de dooddoeners van een weigering

Zoeken naar een job is ontmoedigend
je opladen voor een zinloos gesprek als kandidaat 117
ik beproef mijn geluk in elke windstreek
de ontnuchtering volgt in een absolute stilte

de hoop wordt gekelderd, het optimisme stagneert
ik bezoedel mijn verwachting, het sollicitatiekaft groeit
interims een noodzakelijk kwaad, ik verafschuw het gesprek
de hypocrisie van de vraagstelling hergewaardeerd

De volgende lading e-mails de deur uit
hoopvol wacht ik op een reply
vanochtend ga ik bellen, ik verlang een vriendelijke stem
de uitkering daalt, ik heb te weinig tijd voor een kordate nee

Ik zoek mijn geluk in het spoor
doen wat je nooit wou, de noodzaak stijgt
was ik een vrouw, ik wist het wel
dan werd ik luxeprostituee
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten