zondag 28 oktober 2012

Lina J.

Nietzsche schreeuwde ooit uit,
voor hij gek werd van syfilis
en bij zijn moeder en zus ging wonen:
“Gott ist tot!” en hij voegde der aan toe
dat de mens zijn plaats had ingenomen

Wel, mijn god is al een tijdje dood,
althans ze woont bij een ander,
mijn steun en toeverlaat in kwade dagen
zal het mij niet euvel duiden
als ik haar vergelijk met een ouderwetse godin,
zo’n vruchtbaarheidssymbool met brede heupen toch.



 



De vacuture staat open, die voor godin
en ik heb al een paar keer gesolliciteerd
voor nen interim, met een proefcontract,
maar de dames in kwestie waren niet geïnteresseerd
in een armzalige dichter, nu las ik ergens dat mannen boven 35
minstens een diepe portefeuille moesten hebben
om aantrekkelijk te zijn, ik zal het daar op houden
voor mijn recentje blauwtjes al wijt ik het nog meer
aan mijn uitdijende gewicht

 
Ik kan u niet veel aanbieden tenzij de rol van muze,
godin en alles bij elkaar belangrijkste persoon in mijn leven,
ik bezing u tijdens de nacht en roep herhaaldelijk uw naam,
als u mij tot een hoogtepunt brengt en vereeuwig u dan
in gedichten over seksuele begeerte en aantrekkelijkheid

 
Voelt u zich geroepen, de vacature staat al een tijdje open,
weliswaar niet op VDAB en niet op monster of stepstone,
maar wel op mijn blog, niet-ernstige personen, gelieve zich
te onthouden, naaktfoto’s zijn optioneel








 
 
Wel, ik richt me nog eens tot de arbeidsmarkt met een
eenvoudige vacature, ik zoek een godin, een prinses in de keuken,
en een hoer in bed, die lacht om mijn grappen en bereid is
tot diepe nachtelijke gesprekken en voor het voorrecht om aanbeden
te worden moet u mij vervolgens onderhouden, althans tot de volgende job,
of tot iemand belangstelling stelt in middelmatige poëzie
Ik zal u aanbidden, u opvrijen, uw beste maatje zijn
of toch tot een gebeurtelijke uitbarsting van woede,
ik zal u ’s nachts vreugdevol bejegenen en als u wil
overdag, hoewel ik begrijp dat u het liever in het donker doet
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten