donderdag 18 oktober 2012

Solliciteren

Ik wacht gespannen langs de telefoon
GSM en vaste lijn broederlijk naast elkaar in osmose
af en toe verplaats ik je, ik neem je mee naar de WC
gespannen wacht ik af tot een bevrijdend gerinkel zich aandoet
vals alarm, een vriendin over koetjes en kalfjes

De vorige lading brieven vloog vandaag de elektronische deur uit
ik verwacht een  antwoord, zit niemand dan op mij te wachten
nog zo mijn best gedaan, verzorgde motivatiebrief,
beknopt CV, waarom staat mijn telefoon niet roodgloeiend

De dag schuift op, onderhand moet het gaan gebeuren
elke moment vermoed ik, maar een woestijn van stilte en
onbewogenheid is mijn deel, of beter onverschilligheid, of nee
een e-mail dient zich aan, snel mijn mail gecheckt, een
beleefde weigering valt in mijn schoot, dank u voor het spelen,
maar u bent geen winnaar vandaag, de functie is reeds ingevuld

Nochtans zo mijn best gedaan, de standaard motivatiebrief met
persoonlijke toets, ik spreek u direct aan, potentiƫle baas, of daar
een telefoon, hebt u zich niet vergist, wou u echt bij ons komen werken,
een gemotiveerde uitleg volgt, een ah ja is mijn deel, ik zal het zo doorgeven meneer
terug radiostilte op het telefonisch front, ik bel terug mijn vriendin,
om morgen te koffiekletsen, als een gesprek morgen het niet verstoort,
ze lacht beleefd en zegt onverstoorbaar: “Tot morgen dan, chou.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten