zaterdag 20 oktober 2012

De tsjeven


Soms heb ik eens zin om te preken
als een oude priester vanop zijn kansel
die de Volksunie banvloekt
houd ik nu een tirade vanachter mijn scherm,
u weze gewaarschuwd:
tis niet voor gevoelige christelijke zieltjes!

Soms denk ik wel eens na over het profiel
van de gemiddelde kiezer voor CD&V,
ik denk dan voornamelijk aan een groep van 65+
met een beginnende aanzet tot dementie,
die middels de hulp van een looprek in het rusthuis
haar eeuwigdurende verankering aan het
plaatselijk middenstandsmilieu onder de kerktoren belijdt

Ik geef toe, ik wil wel meewerken aan het ondergraven
van de tsjeven, maar mijn afkeer werkt haast karikaturaal,
mijn weerzin is zo hevig dat ik haast aan hondsdolheid lijd
als Wouter Beke zijn gal en rancune spuit over NVA,
kan deze man het ooit eens hebben over zijn verhaal,
daarop wachten we allemaal, meer ideologie,
dan zijn afgunst en jaloezie voor werkelijkheid te nemen,
al is mijn relaas contraproductief, het lucht op

Al zegt u nu misschien wel terecht, hetzelfde geldt
voor deze blogger, kan ik moeilijk iets op zeggen,
de anonimiteit heeft zijn verdienste en u volkomen gelijk.

Dehaene lijkt wel de afspiegeling van zijn partij met
een vleugje Leterme erbij, poenpakkers zonder
voorga in de geschiedenis die het dan hebben
over naastenliefde, vermengd met een dosis
rancune over zijn exit, natrappen de leuze

Schabouwelijk, ik raas maar voort, merkt u het ook
op, de hypocrisie van de centristen, hopelijk gaat
de afkalving van hun kiezerspubliek voort bij elke
uurwerktik die een bejaarde verwijst naar het hemelrijk

Hun greep op de macht verlost niet, al jaren houden
zij Vlaanderen in een wurggreep, met een korte episode voor
het “joenk”, trappelend en schreeuwend zullen zij tenonder gaan,
maar wat sleuren ze mee in hun val, als ze afgevoerd
worden naar Hades’ rijk door de ijzingwekkende veerman, Charon,
waarschijnlijk zal een geldstuk op de oogleden niet volstaan,
om Beke en zijn schoothond Kerberos af te kopen




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten